Popis vitamina i minerala koji vam trebaju nakon tridesete

Vitamini se preporučuju svakoj ženi, a tek posebno onima u tridesetim godinama te ženama koje osjećaju hormonalne promjene zbog trudnoće ili uranjene menopauze.

Užurbani način života i nedostatak vremena za planiranje zdrave prehrane lansirali su popularnost suplemenata u dijetama. Sve se više ljudi okreće vitaminima kako bi nadoknadili nedostatak istih u raznim dijetama.

Vitamini se preporučuju svakoj ženi, a posebno onim ženama u tridesetim godinama te ženama koje osjećaju hormonalne promjene zbog trudnoće ili uranjene menopauze.

Omega 3 masne kiseline – smatraju se esencijalnim masnim kiselinama što znači da su ključne u radu vašeg organizma, a naše ih tijelo ne može proizvoditi samo. Moramo ih unositi hranom ili suplementima, a najbolji je prirodni izvor losos ili druge hladnovodne ribe.

Vitamini grupe B – ključni su za mnoge procese koji se odvijaju u tijelu. Najčešće su povezani s energijom, ali čine razliku i u raspoloženju te ublažavaju depresiju. Otapaju se u vodi što znači da tijelo ne zadržava vitamin B u organizmu, već ga moramo unositi svakodnevno. Ovaj se vitamin koristi za uklanjanje umora, a itekako je vrijedan trudnicama za koje nedostatak vitamina B12 može biti opasan.

Vitamin D – poznat je i kao ‘sunčani vitamin.’ Međutim, većina nas ne provodi dovoljno vremena vani, a posebice je teško prirodnim putem dobiti dovoljno vitamina D zimi. Vitamin D zapravo se ponaša više kao hormon nego nutrijent u tijelu, a pripisuje mu se normalno i zdravo funkcioniranje tijela. Zaslužan je za iskorištavanje kalcija, a manjak vitamina D povezan je s razvojem raka, autoimunih bolesti ili poremećaja raspoloženja.

Željezo – žene koje i nakon 30. godine imaju jake menstruacije trebaju razmisliti o unosu dodatnih količina željeza. Anemija je trenutno jedno od najčešćih medicinskih stanja u svijetu. Gotovo 40 posto trudnih žena je anemično, a glavni je razlog nedostatak željeza u prehrani. Anemija uzrokuje umor, glavobolje, manjak energije, a mogući simptomi su i gubitak kose ili blijeda koža. Željezo uzimajte s hranom kako bi izbjegli probleme sa probavom.

Be the first to comment

Komentiraj i ti - znam da želiš :-)

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.