Neki od znakova da vam nedostaje proteina

Kako u zadnje vrijeme sve više ljudi ide na razne čudne dijete u kojima izbacuju ili minimiziraju neke namirnice, donosimo vam nekoliko znakova koji bi mogli ukazivati kako vam nedostaje proteina

Proteini su izuzetno važan dio prehrane – zaduženi su za izgradnju mišića, rast kose i noktiju te sudjeluju u stvaranju hemoglobina koji prenosi kisik u tijelu.

Kako u zadnje vrijeme sve više ljudi ide na razne čudne dijete u kojima izbacuju ili minimiziraju neke namirnice, evo nekoliko znakova koji bi mogli ukazivati kako vam nedostaje ovih iznimno važnih hranjivih tvari:

Želja za slatkim – proteini održavaju dugo nakon obroka osjećaj sitosti te pomažu zadržati razinu šećera u krvi stabilnom tijekom dana. Ako je razina šećera u krvi nestabilna, zbog čega osjećate uspone i padove energije, možda ćete morati povećati unos proteina.

Dekoncentriranst – bez dovoljno proteina, razina šećera u krvi strmoglavo će pasti i postajete rastrojeni. Proteini pomažu mozgu da ostane oprezan i fokusiran u svakom trenutku.  

Slabost u mišićima – ako vam je teško odnijeti vrećice s namirnicama od auta do hladnjaka, onda krivca potražite u svojoj prehrani. Kada ne jedete dovoljno proteina, tijelo počinje „razbijati” pohranjene proteine u obliku mišića i drugih tkiva. To će smanjiti mišićnu masu i vašu snagu te će vam vježbanje i obavljanje svakodnevnih zadataka postati veći izazov.

Otpadanje kose – proteini igraju veliku ulogu u rastu kose i održavaju folikule na glavi jakim. Ako vam kosa nenormalno otpada, sigurno vam nedostaje bjelančevina u prehrani.

Stalni umor – ne govorimo o osjećaju ošamućenosti kad se probudite, nego o osjećaju umora koji vas prati kroz dan. Ako vas usred dana uhvati jaka želja za odmorom, vjerojatno vam nedostaje proteina. Osjećaj umora nije uvijek samo fizički. Mentalni nedostatak motivacije je također ponekad povezan s nedostatkom proteina.

Glad – proteini će vas zasititi i do sljedećeg obroka nećete niti pomisliti na nezdrave slatkiše. Istraživanja su pokazala da konzumacija proteina za doručak također može pomoći da jedete manje tokom dana.

Be the first to comment

Komentiraj i ti - znam da želiš :-)

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.